Som senior siviløkonom med mer enn 30 års erfaring innenfor økonomi, ledelse og administrasjon, søker jeg også bedrifter som har relativt kort historie, 15-20 ansatte og der gründeren så langt har ivaretatt de fleste av ledelsesfunksjonene. Nå står bedriften overfor behovet for mer system og struktur på flere områder:
- bruke regnskapene mer aktivt,
- operasjonalisere budsjetter,
- oppgradere likviditetsstyring og finansfunksjon,
- tilfredsstille høyere krav til styrearbeidet,
- imøtekomme krav til HR-funksjonenfra ansatte, myndigheter (GDPR / ny personvernlov) og kunder (anbud),
- finne effektive IKT-løsninger som sammen med økonomiske problemstillinger skal integreres i avtaler med kunder.
Dette kan representere flere stillingers kompetanse, men bedriften trenger bare litt av hver. Er det dekning for 20% stilling eller mer? La en senior med bred erfaring være med å bygge rutiner på disse områdene. Jeg tilbyr "value for money” og et bidrag til en trygg vei videre.